Saturday, August 21, 2010

Sofia vs byråkrati 1 - 0

Nu. Äntligen. Nu funkar saker och ting.

Igår fixade jag papper från skolan, dels för försäkringen och sen till student-tunnelbanekort (man måste såklart ha två olika papper med två olika stämplar på, annars går det ju inte).

Sen åkte jag ner på stan och fixade studentkort och försäkringen =) Så på måndag ska jag visa det på internationella studentbyrån och så kommer de säga att jag får stanna kvar. JAaaaaa!

När man har alla papper (typ visum) så faller bitarna på plats och alla blir väldigt villiga att hjälpa en. Skönt!
Jag kan dessutom nämna att jag fixade mina försäkringsgrejer på franska. Bra jobbat Sofia!

Och jag har en ny mobil som funkar. Det är en LG Gossip. Helt okej och den stänger inte av sig, vilket är en typiskt bra egenskap för en mobiltelefon.

Ikväll blir det utgång.

No comments: