Thursday, August 19, 2010

VISA

Jag och Steph möttes kl nio. Vi åkte till biluthyrningen och hämtade bilen.
Följande konverstion hölls:
Lady at the desk: "You can't have the standard because of your age, but can have a full size car"
Me: "Okay"
Lady at the desk: "Are you OK with a 4 and 4"
Me: "A what???"
Lady at the desk: "A jeepich car?"
Me: "Yeah, no problem we have one at home"
(The lady at the desk does something and disappears for a while. Varför skriver jag på engelska? aja... det är några andra där som hjälper andra kunder och hämtar en nyckel. Sen kommer tjejen tillbaka.)
Lady at the desk: "(Some name) have you taken the key?"
The man:"Yes, i just gave it away"
Lady at the desk: "I'm just gonna find you a new car... Are you okey with driving a Mustang?"
Me: "Yes" (jag försökte låta så neutral som möjlig för att hon inte skulle ändra sig och ta tillbaka bilen, en Mustang. EN MUSTANG. En röd.)
Jääää.
Roadtripping är kul!

Och nu har jag mitt visum. Grattis mig.

2 comments:

Sophie said...

VRUUUUM VRUUUUUM! ;)

Jeanette said...

Hej Sofia! Kusin Jeanette här. Första gången jag läser din blogg, DET är pinsamt...! Men vad kul att läsa hur du har det, verkar som att du ordnar så det blir jättebra för dig! Du är så trevlig och söt så det är klart att de andra vill ha dig boendes hos sig! :)) Mustang, jippie! Du är super! Puss&kram! J.