Friday, August 27, 2010

Rena rånet

Idag har jag köpt kurslitteratur. Två böcker. TVÅ av FEM.
Dagens "shoppingrunda" slutade på 314$. (Och nej, jag köpte inga pennor, inga sudd, inga papper, bara två böcker.)
Den ena påminner läskigt mycket om en jag har hemma, men denna är på franska. Sjukt bra. Jag har redan lärt mig att DNA heter ADN på franska vilket är ganska så väldigt jätteviktigt att veta när man ska svara på tentafrågor!

För att ni ska få en uppfattning om hur stark jag kommer vara när jag har släpat omkring på dessa jätte tegelstenar under hösten lägger jag upp två bilder. Pennorna är med för att ge er perspektiv på tjockleken.













3 comments:

Hanna said...

Oh lord!! Dä kallar ja dyrt.
JAg trippar på tå här hemma och flyttar tillbaka till Uppsala idag, allt är en enda röra, jag har ingenstans att bo permanent för tillfället, jag vet inte när jag ska hinna flytta och jag har ingen cykel. Men jag hyser in mej hos Ida ett tag och ska försöka ta tillbaka cykeln jag lånade ut till Spanjorerna.

Jag ska verkligen ta mej ut på fejjan, hoppas på skype!
På söndag ska jag måla min pyttelägenhet också.

Puss min skatt!

Hanna said...

"permanent för tillfället".. så kan man ju inte ens säga..

Sofia said...

Hahahahahha! Permanent för tillfället va bland det roligaste jag har hört på länge, men jag fattar precis vad du mena =) Jaaa, i helgen. JAg vill ju veta hur du har det och hur det går med lägenhet och utlandsplaner mm.

PUSS