Saturday, July 31, 2010

Thank God it's friday!

Nu är första franska-skolveckan avklarad. Shit pommes jag har lärt mig, eller börjat komma ihåg beroende på hur man ser på det, en massas franska! Jag är inte flytande, fortfarande, men jag gör mig väl förstådd och jag kan göra r'en. Jag rullar r'en i halsen som JP gjorde *stolt*. Jag kan förövrigt meddela att jag är på nivå 4 av 6. Fy fan va nöjd jag är. Jag tänkte att jag skulle vara betydligt lägre, för jag kan inte, kan inte, kan inte, kan inte grammatik. Jag blir paralyserad av grammatik frågor. Idag blev en tjej i min grupp nedflyttad en nivå. Kan man bli det tänkte jag och kände genast att min existens i nivå 4 va hotat. MEN NÄÄ! Jag hade "utvärdering" men Madame Yvette idag och hon sa att jag passar i nivå 4 *mallig*.

Ikväll ska jag träffa lite klasskompisar på nån bar. Det ska blir kul! Jag har målat naglarna. Här finns det kit där den vita nagellacksdelen är en penna man målar med, skitsmart! Jag gillar. Nu är det hållbarhetsutvärdering som gäller.

Ps min mobil lever fortfarande.

No comments: