Sunday, August 1, 2010

Uppiggande samtal med nära och kära =)

Okej, jag skulle göra ett bild-inlägg och visa de senaste bilderna, men nej. Det får vänta. Min kamera är totalt urladdad!

Idag är en skypedag.
Jag började att prata en kortis med Sophie. Sen pratade jag med Katten som har vart på äventyr i Norr, haha. För att sen prata med pappsen. Då såg jag att Niklas va online så då tänkte jag att jag kan prata lite med honom också =) Niklas är verkligen på andra sidan jorden, det är 12h tidsskillnad, men det är så roligt när man kan videoprata, för det känns nästan som om man ses. Niklas skulle prata med ingrid som skulle komma hem från jobbet kl 18 (svensk tid, 12 på kvällen för niklas och 12 på dagen för mig =) ) Så jag tänkte okej, men vi pratar en stund så får han powernappa emellan. Nähe, vi snackade i över två timmar. Typiskt trevligt! Tiden går fort när man har roligt som man säger. 12h tidsskillnad är nästan bäst, för morgon och kväll är man ju ganska ofta hemma :D Eftermiddagarna är lite klurigare eftersom man ofta är ute och flänger då.

Skype är iaf min nya bästa vän.

2 comments:

Karin said...

Åh vad jag också SKA skaffa Skype till hösten! Mycket bra uppfinning. =)

Sofia said...

JAAAAAAAaaaaaaaaaaa! Gör det. Jag saknar att prata med dig!!!