Friday, July 23, 2010

Soooova

Nu ska jag sova, jag är supertrött. Jag tror det är alla nya intryck som gör det för jag har faktiskt sovit ordentligt (typ mellan kl 22/23 - 07, det är ju minst 8 timmar). Idag har jag vart på bättre bostadsvisiter. Två som låg lite långt bort och en som låg lite bättre, dvs bara ett byte (av tre (YNKA) metrolinjer stan erbjuder). Behöver jag säga att jag är djupt besviken? Hallå, jag är en city chicha (hur sjutton man nu stavar till det!?!) som refererar till Paris. Där finns det 14 (!!!!!) metrolinjer och 4 RERer (eller är de 5 Karin? Jovisst finnd det en E?) som möter andra linjer på fler än två ställen och som täcker större delen av stan. Well, well. Bussarna och dess intäckningsområde kan jag i alla fall inte klaga på. Och till skillnad från när jag flyttade till paris och hade noll koll på att man kunde kolla upp andra alternativ så har jag åkt buss flera gånger redan här!

Idag har två främligar pratat med mig. Den första var en superhet cyklist med blåa stora ögon som va sådär snygg som bara Italienare kan vara. Eller nått. Han va iaf Italienare. Men han verkade lite konstig. Jag hörde inte riktigt vad han sa och han flackade lite med blicken. Mysko tänkte jag. Han fråga va klockan va. Jag svara. Sen sa han att jag va söt. Tack tänkte jag säga, men det hade ju inte han fattat så typ 7 år senare klämde jag fram ett merci. Sen kom det. Svaret på varför han verkade lite efter och aningen borta. Han frågade. Do you smoke pod? Jag dog av skratt inombords. Näää sa jag. Då sa han. I smoke a little pod. No shit, tänkte jag och log brett för jag nu föll ju allt på plats. Det gjorde nog inget att jag va seg i mitt tackande för komplemangen för han va hög som ett hus och behövde nog ett tag att registrera att jag hade svarat. Haha. Synd. Att han röker på alltså. Han va skitsnygg. Skacka onödigt. Kunde han inte bara vara vanlig och snygg och charmig och trevlig? Jag sa snällt hej då (för jag har ingen anledning att vara otrevlig, han va snäll)

Nu blire sängan som Karin skulle ha sakt.

1 comment:

Sophie said...

Hörru du Sofia! Är det inte lite tidigt att börja ragga på killar? ;) Lägenhet först kanske, eller det ena kanske ger det andra! Haha! Sjukt trevligt att läsa om vad du gör! Keep up the good work darling! Stort puss