Friday, July 23, 2010

Just det

Jag glömde en grej.
Jag skulle kolla om allt var ok inför min kurs som startar på måndag, bara kolla för säkerhetsskull liksom. TUR DET!!! Såklart hade nån INTE talat om att det jävla franskapappret ska skickas nån annan stans (hur fan ska jag veta att man ska skicka ansökan till Universitetet till ett ställe, för oss via internationella kansliet hemma i Sverige och sen ska man skicka franskakursansökan nån annan stans. JAG HATAR BYRÅKRATI). Men det löste sig. Jag fick boka om min lägenhetstittar träff och springa tillbaka dit jag kom ifrån, huset bredvid där jag bor, och sen ordnade det sig faktiskt. Fast jag blev 132 CAD fattigare, men va fan. Jag får en franskakurs gratis som eg kostar över 1000, närmare 2000CAD för utländska studenter så Halleluja!

NU SKA JAG SOVA iaf :D

2 comments:

Unknown said...

hihi va kul å läsa om dina äventyr! håller tummarna för bostadsletande å franskakurs! tur att det löste sig! men du är ju en master på å lösa saker å andra sidan :) nu drar vi mot idre, tittar in här om en vecka igen å ser vad mer för spännande grejer som hänt i landet C.. PUSS

Sofia said...

Ja, det va tur det. F for faleiur (hur sjutton stavas det!?!) annars om jag inte hade fått gå franska kursen liksom. Men nu är det balans igen )( WEEe, Åh, hoppas ni får mysigt i Idre, hälsa Jonas!