Tuesday, July 27, 2010

Franska

Jag hade min första lektion idag. Min franskalärare är jättebra. Hon har humor och verkar varm. Och vi har skrattat mycket.

På eftermiddagen var jag i Petite Italie och gick runt, de är kursen som anordnar aktiviteter varje dag så man får en extra chans att prata franska. En i min klass var med, han pratar franska och spanska så jag har pratat franska HELA dag. Känns bra, men oj va trött man blir. Man kan liksom inte slölyssna som på svenska och engelska och fortfarande hänga med. Nääää, här gäller det att spänna öronen!

Jag hoppas jag hinner lägga upp lite bilder sen, men jag får se om jag orkar. Jag är slut!

Imorgon har jag lektion 8.30-11.45 plus 13.00-15.30 och sen Power yoga 17, så jag får se om jag hinner uppdatera... JAg lär ju slockna kl åtta imorgon kväll, haha!

3 comments:

Sophie said...

Åh vad spännande det låter :) Jag åker hem till Nypan i helgen och kommer då ha en massa tid till att chatta :) Vill ju höra allt och lite! Sen vill jag ha din adress så jag vet var du bor :) Boendet lät jättetrevligt och jag är imponerad av att du redan börjat träna :) Stor puss

Hanna said...

Hej gumman, jag längtar efter massa bilder, vackrste du!
Här är det regn och rusk och jag har precis inhandlat gummistövlar för att slippa samma några tygskor ikväll när vi ska på Winnerbäck.

Stor stor Puss

Unknown said...

power yoga! me like :) akta dig för oljemassage bara haha..
nice att franskaläraren va bra! låter kul me franskalektioner..
nu är vi hemkommna från idre. mkt häng å liten verkstad, men kul va det! en vecka kvar på posten å sen lite mer semester. om du har adressen till nya lyan så maila gärna.. isf kasnek det dyker upp nåt kul i brevlådan :)
ha det fint!
pusspuss