Tuesday, July 27, 2010

Ett kök!

Hemlagad mat!
Jag har hittat ett kök. Här på "hotellet" Det finns inte allt, men tillräckligt! Och jag lagade mat idag, för första gången på en vecka. Det kanske inte låter mycket men det är det. Det smakade iof inte riktigt som "hemma". Jag tror det va sour creamens fel,men det gör inget. Det va min mat. Inge köp mat och jag är nöjd! Jag ska försöka att inte köpa så mycket olika saker för jag ska ju flytta snart och antingen får jag släpa eller slänga... Men när jag har flyttat, då, då ska jag laga varierad och god mat. Mat mat mat mat mat!

Och över till nånting annat. Jag hade ju test idag. Det gick sådär. Jag liksom snubblar med läpparna när jag ska prata känns det som. Det är som om munnen inte riktigt är med på noterna vad gäller att uttala franska ord. Men det ska det bli ändring på. Ibland blir jag så besviken för att jag inte pratar bättre, men va fan. Det är ju därför jag är här. Om jag va helt flytande och asbra hade jag ju lika gärna kunnat åka till spanien och lärt mig spanska istället. Så det så!

Jag måste fixa mina kurser också. Kanske styr om till internationella relationer ist för ekonomi. Ekonomikurserna jag ville gå går liksom inte... Men vi får se. La madame som jag skulle prata med är på semester till den 2a augusti, så jag får vänta. Men jag har kollat igenom och hittat andra kurser. Jag tror det blir bra ändå! Har jag riktig tur får jag välja kurser fritt (annars måste jag ha två huvudinriktningar inom vilka jag måste läsa 3-4 kurser följande år). Men oavsett så blir det nog bra, tror jag. Lalalala!

1 comment:

Ems said...

Internationella relationer tror jag är jätteintressant och betydligt roligare än fysik.
puss