Monday, July 26, 2010

Pizza

Det här med mat är inte så lätt när man MÅSTE äta ute jämt (jag har ju ingen stans att laga mat och att alltid äta yogurt är trist i längden...)

Jag provade ett nytt område Outremont. Det ska vara snobbigt och snobbar äter ju ute ofta då måste det finnas bra matställen där. Nähe rå! Två pizzerior fanns att erbjuda. Jag va skithungrig och hade inte ätit på många timmar, så jag högg en. Jag beställde en LITEN pizza. Den va inte liten, jag orkade HALVA. Bedrägeri.

När jag satt och väntade på pizzan hörde jag plötsligt hur det bankade bakom en dörr. Det lät högt, det ekade. När jag tittade upp såg jag hur hela dörren liksom bokstavligen höll på att bankas ut. Pizzakillarna stack dit och skrek stopp. Bankningarna stoppade INTE. Efter ca 10 sek slogs dörren av på mitten (!) och ut klev en amerikan. Jag trodde jag skulle dö av skratt. Där står han, vuxna karln och har just slagit sönder toadörren på en pizzeria!
Han såg chockad ut. Han berättade, när han hade lugnat sig över att han inte var instängd längre, att han inte fick upp dörren och fick panik. Shitpommes. Så kan det gå när man äter pizza i de snobbiga områdena, där öppar man itne dörren man slår ut den.
Spännande var det.

2 comments:

Karin said...

Hahahaha! Jag hade dött av skratt om jag var med. Herregud. Detta kommer bli en klassiker.

Ems said...

hahha :P
Kan man för övrigt inte ta med sig en doggy bag hem?