Saturday, March 13, 2010

Helomvändning

Igår var det examensfest på ÖG's. Jag har haft för mycket ledig tid på sista tiden, jag kan inte vara ledig och det får mig ur balans. Jag va lite off och halvsugen. Jag och Barret åt middag hos mig innan och snacka skit, det va mysigt det. Sen gick vi (eller småsprang och skjutsades på cykel) till ÖG's. Väl där va resten =) Vi övade lite, snackade ihop oss och körde. Fy fan va kul det va. När jag tänker efter så var Rekåtiden (jag räknar den som från det att jag blev vald till mottagningen) nog den roligaste sammansatta tiden i mitt liv. Det var liksom kul hela tiden, man gav varanda energi och fick så otroligt mycket tillbaka. För att vi jobbade tillsammans. Mot ett och samma mål. Att göra mottagningen 2009 till den bästa. Jag tycker vi lyckades bra. Men då, under våren och sommaren blev man bortskämd med (va heter belöningssystemet som hjärnan gillar när man är glad och har roligt, det är inte endorfiner utan.... aja skit samma). Shit vilken lång avstickare det blev.
Vi gick en promenad efter att vi hade spexat, vi satt i biblioteket och snacka skit tills de fem tjockisarna kom och va dryga. Försvinn ur VÅRT bibliotek. Vi va här först. Sittningen tog slut, vi lämna tjockisarna med varann och gick ut och minglade. Det var då det hände. Huxflux pang bom så var det bara skitkul. Det va absolut inte tråkigt innan, men det slog mig liksom. Att jag hade riktigt roligt. Så jag, Biggan och Barret dansade och dansade och dansade....
Sen fick jag ont i fötterna och gick (halkade) hem med ett leende på läpparna.
Tänk vad lite musik och glada vänner kan göra för att man ska kalla sig lycklig.

No comments: