Saturday, March 13, 2010

Feeling good continues

Jag vakna nån gång vid nio tiden imorse. Jag va törstig och kissnödig samtidigt. Skitbra då fyller jag glaset på toan. Jag slösurfa lite på internet, snacka lite med Sophie på telefon och käka frulle. Hanna hörde av sig och sa att hon va klar att ses tidigare, jag hoppade in i duschen och kilade ner på stan. Vi kolla klockor, såna färgglada som är helt inne just nu. Vi spana in dom, sa att vi skulle fundera lite och gick till storken och åt lunch. Vi snackade om allt mellan himel och jord... Tiden gick och det blev såklart dags för kaffe och kaka. Latte och Citronpaj. Det är en skam att de får kallas citronpaj. Man kan ana en smak av citron, eftersom att den inte smakar nått annat måste det ju va citron. I frankrike var det annorlunda.... Vi kom in på böcker och läsning. KOnstaterade att man har läsarperioder och att båda var totalt ur läsarfas. Vi sa att om båda gör det så är det kankse lättare. Att båda liksom läser och sen berättar man om böckerna. För att hjälpas åt att komma igång. Sagt och gjort. Vi lämnade storken, kollade på klockor på ett annat ställe för att jämföra. Det va stängt. Då gick vi vidare, strosa lite och gick in på biblioteket Karin och jag var där här om dagen och då lämnade och lånade Karin böcker. Jag kände mig inspirerad, men inte helt redo. Men idag var det dags. Dags att ta tag i läsandet. Lära mig öka tempot igen och drömma mig bort i bokens värld. Jag hittade en bok som jag fastnade för. Jag kände igen författarnamnet. Karin lämnade tillbaks en bok av hennne när vi va där. Jag läste baksidan... Den här vill jag läsa, sa jag. Hanna tipsade om Sushi för nybörjare. Sophie har också snackat om den och jag tänkte att dessa två vettiga kvinnor måste ju ha rätt, så jag lånade den också. Och nu har jag suttit i min fotölj hela eftermiddagen, sen Hanna och jag skiljdes vid bioblioteket och läst och läst och läst och nu har jag läst två tredjedelar av "Älskade barn". Jag är fast, äntligen. Nu måste jag bara hålla i det här, ta mig tid att gå till biblioteket och kolla upp fler böcker jag kan sluka i min läsfotölj.

No comments: