Sunday, March 14, 2010

Mellis

Igår va vi här. Jag och mitt Rekå. Dom bästa. Vi kolla på mellis och satte upp regler. Fläkt, pojkvänn, dålig vits osv. När något av det hände skulle man dricka. Den där fläkten uppkommer ganska ofta...
Igår läste jag i min bok. Jag läste på eftermiddagen. Jag läste på kvällen när alla gått hem. Och jag har läst nu. Nu är den slut. Den va bra. Jag slukade den i ett naft. Jag är en bokslukare. Igen. Nu är jag inne på nästa bok. Jag vill egentligen gå ut, sätta mig nånstans i skogen. Men inte där det är så tätt att solen inte kan titta in. Ta med en termos med varmt kaffe och bara läsa. Men nej. Det är städdag idag. På snerkan. För att inte tala om vad jag har att ta tag i hemma. Nu har det gått för långt. Men det som är bra. Det är att igår spilldes det chirre och grejer. Sånt gillar inte jag, då måste jag städa. Och det är bra. För det behövs. Jag ska snart kila till Snerkan, ta närvaro. Moppa lite. Och sen, så fort jag ansetts ha gjort min del, då ska jag smita. Och städa hemma.

1 comment:

Karin said...

Bra där! Skönt med en nystädad lägenhet, jag har inte ens dammsugit idag. Får ta nya tag imorgon istället :)

Låter som ni hade en trevlig kväll, vi med, men gud va tråkigt att Anna vann! Helt fel och det är inte okej.

Nu får vi ses snart igen! Har förresten provat min nya stekspade och den fungerade perfekt :)