Thursday, April 26, 2007

Vatten någon?

Värmechock?!?
Det är varmt varmt varmt, fuktigt och fullt med snorungar. Man får passa sig, så man inte blir överkörd eller nersprungen.
Suck.
Jag var helt övertygad om att jag gilla värmen, men jag är inte lika säker. Speciellt inte när man befinner sig i en storstad utan tillgång till vatten. (Nej, Seine räknas inte, för man kan inte bada i den) Jag gör allt för att inte sticka ut mer än vad jag gör (blond och blåögd) och för att inte bete mig till som den typiske svenne jag är (dvs klä sig i kjol och linne). Det passar sig liksom inte här, av nån anledning. Nej här ska det va långbyxor och gärna långärmad tröja. Varför kan inte alla andra (fransmän) också inse att det är för varmt för att gå i jeans, tröja eller kostym.
Jag blir inte klok på dem.

1 comment:

Anonymous said...

Oj! Här har det minsann hänt grejer pa utseendefronten! Det gillar vi :) Ha en skön helg och ät massvis med dessert pa bröllopet i morgon. Ses snart förresten! Puss Karine :)