Sunday, April 22, 2007

Hem ljuva hem, eller?

Cape Town; världens finaste stad?
En av dem i alla fall.
Helt klart en av topp tre, i kategorin bästa resor.

Kort om Cape Town och mina upplevelser:

Cape Point: Atlanten möter Indiska Oceanen. I den ena finns hajar som bits.
Table Mountain: Namnet talar för sig själv. Ett berg som ser ut som ett bord. Jag och Anne haikade (hur stavar man det?) bland ödlorna.
UCT: Universitet. fick sig ett studiebesök av mig. Jag lyckades inte helt smälta in på Logics föreläsningen (jag va ensam tjej bland 8 killar). Men på Economics och Maths va jag som osynlig =)
Seepunt: Promenadslinga längs vattnet. Som hämtad ur en film. Jag och Emma sprang i eftermiddagssolen med Mp3'n i öronen och tittade på surfarna som tog sig an vågorna. Kan det bli bättre?
Olivodling: Vilket två numera paneionerade kollegor till Roy ägnar sig åt. Olivoljeprocedur in action.
Morgon promenad: Och då menar jag morgon! Klockan halv åtta va vi på plats vid bergets fot, sen bar det av uppåt... Tappa räkningen efter 350 trappsteg.
Rugby: Hela Sydafrika stannar när det är match, nästan. The Smiths hade projector TV, som vi inbjöds att komma och kolla på. Inte illa inte.

Behöver jag säga att jag längtar tillbaka?

3 comments:

Anonymous said...

Oj vad du har hunnit med att se och uppleva nya saker i Sydafrika! Jag blir avundsjuk, det låter som att du har haft en fantastisk resa! :) Ska bli mycket intressant att få uppdatering på resfronten ikväll när jag kommer och hälsar på dig. Puss och kram Karin

hedwig said...

Du är hemma! Du planerar inte att åka till sverige och Uppsala på valborg kanske? det vore kul att ses.
(hrm, ingen länkning till min underbara blogg ser jag. fnys)

hedwig said...

WOOOHOO! min fudge! du är en ängel!

hedwigw.blogspot.com, annars heter den bjud upp till fuldans! puss