Tuesday, February 8, 2011

Skola

igår va jag i skolan 8.30-20, HELA dan satt jag med fysikuppgiften med undantag för 3h då jag hade fysik föreläsning resp. fysiklektion. Idag började jag 10.30 (nääää jag gick inte upp tidigare och satte min innan, jag behövde sova ut!) och har nu för 10 min sen lämnat in den välsignade uppgiften. Tilläggas bör att jag tror jag fick den rätt också. Jag va på spåret, men insåg inte att man skulle skriva om termerna sin¤cos^2¤ + sin^3¤ som sin¤(cos^2¤+sin^2¤) då försvinner ju (cos^2¤+sin^2¤) eftersom det är =1. Mycket praktiskt. Tack ska han ha, Francois. Som kom och donnerade denna lilla ledning som en skänk från ovan.
Jag måste erkänna att trots att fysikkursen är den tyngsta är den roligast, den tvingar alla att prata med alla och jag får öva franskan. Mycket trevligt.

Nu ska jag fira mina framgångar med ett ämnesbyte. Hej Genetiken!

"Men lika glad för det är jag men gladast är nog räven"

Niklas: Om du läser detta så kom jag på en optimal drinklek för oss. Den heter "nämn de 10 kommande replikerna" och går ut på att man ska kolla på en av sällskapsresan filmerna (hälsoresan är ett undantag, den får bara vara med om vi ska bli kalasfulla). Så man börjar kolla kanske 5 min för att komma lite i stämning. Sen pausar man, skriver ner de kommande 10 replikerna, byter papper och sen rättar man genom att kolla vilka de 10 kommande replikerna är. Kick ass. Jag bokar dig och en kväll i sommar.