Wednesday, September 22, 2010

Framgångsvåg

Nu mina vänner, nu flyter det på här borta.

KARIN KOMMER PÅ BESÖK I OKTOBER och jag kan inte förklara hur lycklig jag är. Det ska bli SÅ roligt. Jag vaknade imorse, trött som en räv och tyckte Atlanten kändes väl stor... Jag åkte på föreläsning och efter första föreläsningen innan min lektion kollade jag mailen på mobilen (universitetet har såklart bara internet på vissa ställen, man kan ju inte ha wifi på hela skolan heller...) och där står det. Klart och tydligt. Med stora bokstäver. JAG HAR BOKAT BILJETT TILL DIG NU.
Och så vände det. Jag bestämde mig för att va positiv. Idag har vart en riktigt bra dag!
Laddad med positivitet åkte jag till mini-Sverige; IKEA, åt köttbullar och lingon strosade och läste svenska namn. Sen åkte jag tillbaka till skolan och mötte en kompis och åkte till Botaniska trädgården. Strosade. Kollade på fina blommor och växter. Sen blev jag trött i fötterna och ville åka hem. Då åkte jag hem.
Och nu är jag hemma.

Jag tog bilder, men jag hinner inte lägga upp dom nu. Jag ska koka pasta inför min mördardag imorgon. Hej 8.30-21.

2 comments:

Karin said...

Äntligen har du läst mailet, jag väntade igår kan jag säga... Man vill ju inte avslöja sig i förtid så att säga, hehe. Ja det känns overkligt roligt - Jag laddar! Bara en månad kvar idag, jihouuu!PUSS

hedwig said...

tjohooo!
KUL! im sooo happy for you!