Sunday, June 22, 2008

Uppe med tuppen

Jag har fortfarande inte fått mitt tentaresultat. Nu börjar jag bli nervös på riktigt. Inte för att det skulle gå sämre för att det tar lång tid, men för att jag verkligen verkligen INTE vill göra om den. Jag vill inte!
Idag har jag fixat båten, nu är den nästan klar. Den hade vart klar vid det här laget om inte solen hade gått och gömt sig bakom ett moln lika effektivt som en mörkläggningsgardin!
Jag vill ha sol, sol sol sol och mera sol.
Jag gick för övrigt upp halv sju idag för att va på golfbanan kl 8, men jag va sämst så jag kvev av och ställde mig på rangen istället. Där gick det iaf lite bättre :P
Jag och Karin skulle ha ett sommar projekt, att sy var sin balklänning. Jag känner att det nog va lite att ta vatten över huvet, man måste ju börja lite lugnt om man inte har sytt sen kjolen i syslöjden... Som aldrig användes... Det säger en del. Men vadå har man en mamma som är kung på att sy, så är det ganska motigt att göra samma sak fast det tar 7 år längre...
Men, dit jag skulle komm va iaf att jag ska sy ett pennfodral (med dragkedja och dragkedja är svårt ;) ) i marimekko. Jag kommer va super chick i höst =)

1 comment:

Karin said...

Ja jag känner också att balklänningsprojektet var stort.. Haha! Jag har inte börjat på något att sy över huvud taget, så mig slår du med hästlängder. Skyller bland annat på att vi har en symaskin från tidigt 1800-tal (kallt på hösten).
Saknar dig, love! Hoppas vi kan ses snart!
Puss