Thursday, June 26, 2008

Bitter fittan

Just nu ligger jag och läser en bok, bitter fittan. Den är bra, får en att fundera, ifrågasätta och att inte bara ta allt för givet. Sånt behövs ibland. Måste ju använda hjärnan till nånting nu när man är ledig från plugget ;)
Har läst massa recentioner om SATC filmen. Vad är problemet!?! Måste man analysera sönder en film bara för att den inte följer vissa regler. Vilka reglerna är vet ingen, men den bryter mot en massa etik och moral. Jag har sett kanske tio minuter av den och jag älskar den!
Jag älskar hela serien och tycker inte alls att man måste ifrågasätta allt som sker i den. De flesta förstår att man inte kan köpa skor för 500 dollar i mån och bo mitt i manhattan när man skriver en kolumn i en dagstidning, men och? Kan man inte få drömma, kan man inte få fantisera om att bo med sina bästa vänner i Mew York och gå på lyxiga fester och ha designerkläder UTAN att en massa kritiker sågar det?
Gå Carrie säger jag =)

Nu ska jag återgå till min bok (tack Sophie).
Nästa helg kommer Karin, yey! Det kommer bli skitkul. Jag ska visa dig allt vad staden har att erbbjuda, så va ska vi göra fredag lördag söndag? ;) Haha.

No comments: