Wednesday, July 11, 2007

Praktikant

En dag i mejerikylen.
Lite variation från att sitta i kassan.
Iklädd en lysröd tjocktröja (med orden PRAKTIKANT tryckt med vita, stora bokstäver) och matchande röda "findus" vantar tog jag mig an utmaningen.
Det började bra.
Jag frontade varor, tog bort de med gammalt datum och lassa på nya grejer. Jag skulle just ta min efterlängtade lunchrast då PANG! ICA kommer med leverans.
Jag fick åtta burar in till min lilla mejerikyl. Visst den är inte superliten, men hur mycket vet du, käre läsare, egentligen om "livet bakom mjölken"?!?
Just det, inte mycket.
För det första är det är näst intill omöjligt att ens röra sig när det står 8 burar ivägen. Dessutom har vagnarna bara 2 svängbara hjul av 4 så att försöka flytta dem i logisk ordning är ett skämt. Det är ungefär lika lätt att ordna dem som att fickparkera en bil utan servo! Dessutom ska du, käre läsare, ha klart för dig att man kan inte bara köra in mjölkvagnarna på sin plats när man ska ladda nytt. Nej, då kan man göra sig skyldig till massmord. Varför det då? Jo, för att tjongar du in 180 l mjölk (ung 180 kg) in i de små skruvarna som sitter på sidan, ja då välter hela mjölkhyllan från filen till kessellan! Står det då en två inget ont anande kunder på andra sidan, ja då kan du ju räkna ut vad som händer.
Ketchup.

Naturbegåvning som jag är så tappade jag bara ut en gammal caffe latte!

No comments: