Thursday, January 13, 2011

Transformmetoder

Jag trodde dom var över, jag trodde jag hade avklarat det kapitlet i mitt liv. Men ack så fel jag hade.
Klassisk mekanik verkar bra, den kursen tar jag. Och hej och hå så var vi tillbaka hos värmeledningsekvationerna! VAD hände med att räkna på gravitation och rörelsemäng, nähe då. Värmeledningsekvationer ska vi göra, jajamensan.
Jag måste repetera, massor! Jag tror dessutom jag aldrig lärde mig värmeledningsekvationer med muppiga villkor, jag körde stenhårt på att orginalekvationen va utan konstanter och att begynnelsevillkoren blev 0. Nu snackar vi D. Biggan, jag behöver dig Biggan. Jag minns en del, men inte alla dina knep! Du kan det här, kom och hjäääääääääääääääääääääääälp mig!
Men i hemlighet så ler en liten del av mig åt tanken att få svettas över mattetal. Matte är på något vis vackert...det är liksom logiskt och har ett svar. Det blir rätt eller fel.
Jag SKA klara fysiken och jag SKA vara magiskt bra på värmeledningsekvationer när jag är klar!

Få se nu, huset har... 6 våningar kanske. Bra start.

No comments: