Sunday, September 12, 2010

Mindre trevliga flash backs

Fast så farligt är det inte, denna gång är det i alla fall närmare.
Jag pratar om Lavagerier. Tvättmaskins hang-outs dit alla går som inte har en tvättmaskin. Jag va stammis i Paris. Nu är det så att jag är tillbaka. Tillbaka i lavageri världen och allt vad det innebär att släpa tv ätt längs gatorna. Vår tvättmaskin har gått sönder! Men, förhoppningsvis kommer detta lilla äventyrsinslag bara gälla till slutet av månaden, sen ska vi köpa en ny begagnad tvättmaskin av några som flyttar.
Och om man ser det från den ljusa sidan, kan man ju hoppas att den nya tvättmaskinen har en fungerande centrifug (vilket vår gamla inte hade, den centrifugerade ibland och ganska dåligt. Jag menar vem fan gör en tvättmaskin som är solid i hörnen!?! Det krävs ingen atomfysik för att fatta att vatten inte rinner igenom metall! SUCK!) och lavageriets maskiner har det, så oavsett hur det går med år nya så vet jag var jag kan tvätta, det är inte jättelångt och maskinerna har fungerande centrifugprogram. Score!

1 comment:

Sophie said...

På vift i Uppsala? Hehe, kanske borde ändra? :p