Thursday, September 16, 2010

Mail

Alltså. Byråkrati är krångligt, till och med för dem som håller på med det...

Jag har ju skrutit om att jag hade allt klart redan i info-veckan och lämnade in alla papper mm. Och idag får jag ett mail där det står att min "dossier" inte är komplett och om jag inte fixar det snarast så kommer de avregistrera mig från ALLA kurser!
Så jag gick dit, som det stod i mailet. Sa vem jag va och vad jag hette. Hon kollade min dossier och kom tillbaka efter vad kändes som en evighet (jag hatar att vänta, jag är otålig till naturen och har direkt dåligt tålamod :P) och sa att hon visste vad som va fel, men att allt va korrekt och att det skulle vara uppdaterat och klart imorgon. Hon sa inte vad som va fel, så det får jag aldrig veta. Men än en gång har jag överlistat den övre makten som vill utsätta mig för (Kanadensiska)existentiella prövningar.

Det man inte dör av härdar.

3 comments:

Karin said...

Well done you! Du kan ju alltid trösta dig med att du inte behöver såga ur en del av väggen för att få plats med ny varmvattenberedare... Hehehe.

Sofia said...

sant. att jag inte tänkte på det jag ;)

hedwig said...

heja. byråkrati på tyska är inte heller lätt för den som inte kan tyska...