Tuesday, August 17, 2010

IKEA

Wohooo, vilken dag!

IKEA är avklarat och det enda jag åkte hem utan var dörrhängare. Men annars har jag allt, och en eller två saker till. Jag höll mig nästan till budgeten. Lakanen som jag hade tänkt köpa var inte som jag tänkt mig (tänk hotell lakan, med plant överlakan och filt på. Hua, hemska tanke!) Så där drog det iväg lite och sen handlade jag påsklämmare, handuk/badrumsmattesubstitut och en kudde (jag måste väl få ha en skön och bra kudde va!?!). Och sen skatt. Skatt skatt skatt. Skatten läggs på här, så det är lite svårt att beräkna ibland.

Sen har jag storhandlat idag också. Studentrabatt och hemkörning, favorit i repris. Me like!

Pannkakor till middag, gott! Mammas recept såklart. "dubbelt så mycket mjölk som mjöl och ägg efter råd, minst like många som antal deciliter mjölk!
Dagens recept:

125 ml mjöl (Hej och hå, här jobbar vi inte med 100-tal inte)
250 ml mjölk
4 ägg
salt
Stekta i MYCKET smör i teflonpanna, nyinköpt från IKEA.
Jag lagar mest mat hos oss. (Och godast ;D) Det är nog för att min mamma har lärt mig hur man lagar god mat.
Tack mamma.

No comments: