Wednesday, August 4, 2010

Dålig dag

Idag var inte min dag. Jag snubblade på varje franskt ord jag försökte uttala, vi åt lunch på ett soppställe där soppan var FULL av koreander (jag hade inte hjärta att säga att jag inte tycker om koriander för det var en i min klass som tipsade om stället som sitt favvoställe, och personen i fråga var med och åt) så jag öste i nån stark sås. Starkt va ordet, men smakan av koreander minskade något, haha! Sen var vi och såg Inception, jag en tjej i min klass och hennes kompis som är här på besök (den tid bion pågick hände inget drastiskt i motgångsväg :P) Sen kom jag ut från bion, då skulle jag köpa handdukar. Det SPÖregnade, jag hade inget paraplui. Jag sprang till affären, köpte handdukar och backar och knatade till metron. När jag ska byta metro står det vakter där som säger att allt är avstängt pga översvämning. Jaha. Så jag får ta bussen. Så vi får köa, ute i regnet för att få komma med en buss. Men kön var så lång att jag fick vänta, inne, tre bussomgångar för att inte bli dyngsur. Tror du de talar om vart man är? Tror du jag känner igen mig när jag åker en väg jag aldrig har åkt när rutorna dessutom är så igenimmade att man ser nada? SVAR NEJ! Så jag åkte en station för långt och fick snällt gå tillbaka. Det tog mig TVÅ timmar att komma hem, en resa som borde tagit 30 min, om ens det. Suck. Men imorgon är en ny dag. Då ska jag ta nya tag och artikulera mera ;)

3 comments:

Sophie said...

Naaaw sötis då! Allt ont får något gott med sig (eller hur var det nu :P) Du får dyka upp på Skype lite mer tycker jag! Hoppas denna dag blir bättre! Puss på nosen!

hedwig said...

en puss till dig!
Saknar dig min lilla prinsessa!

Ems said...

man behöver dåliga dagar ibland för att man ska uppskatta de bra dagarna lite mer :)

se det som att dagens dag bara kan bli bättre och att du nu har lite erfarenhet av lokaltrafiken!

puss