Saturday, July 24, 2010

Fest, pennor och shopping

Jag börjar baklänges. Jag har ju FÅTT BOENDE NU. Jag fick det boendet jag ville ha, så jag är så himla glad!!! Samtidigt som jag fick mail om att jag fick rummet så fick jag en inbjudan till en fest de skulle ha. Tema P. Man fick klä ut sig till allt som började på P. Jag kom ju hit för TRE dagar sen och fick inbjudan till festen på eftermiddagen och den va på kvällen, så jag hade inte

jättemycket tid att fixa en outfit. Men jag tänkte att det är ju bättre att jag kommer dit och är lite sämre utklädd, än att jag inte kommer dit alls. Då kommer de ju tycka jag är dötrist och önska att de valde nån annan, haha! Så jag tog på mig min rosa klocka (Pink!), rosa ögonskugga (fast det såg nog INGEN) och så köpte jag rosa drinkar (man kan köpa det i vanliga affärer, heja Kanada!). Så jag hade en Pink time och drack pinkdrinks.

De var gulliga och välkomnade mig när jag kom och av de av deras vänner jag pratade med så var alla supertrevliga. Jag träffade tjejen som ska åka hem, vars rum jag ska ta över också och hon var också jätte trevlig och hon sa att hon hade trivts jättebra, att tjejerna var gulliga och att jag hade tur som skulle bo där. Det känns ju bra faktiskt!



Tidigare på dagen så var jag nere på stan. Det fanns inga intressanta annonser om lägenheter så jag tänkte att jag kan lika gärna hitta på nått

annat ( jag kan ju inte sitta klistrad framför datorn och
vänta på att nått ska dyka upp). Jag skulle köpa hårgrejer, lite mat och skrivmateriel. Jag fick tips om var jag skulle åka för penngrejerna och stack dit. Och vilket tips. De hade allt. Sudd, pennfodral, tipp ex, stift, stiftpennor, skrivblock (dock konstiga och inte lika bra som hemma), överstryks pennor, mera sudd, bläckpennor, pärmar, kalendrar, linjaler ja allt, ALLT du vill att en skrivmaterielsaffär ska ha. Jag säger Mekka! De hade till och med the one and only, the myth the legend. Pilot Dr Grip Ltd Shaker. Behöver jag säga att det var
den första pennan jag bestämde mig för att plocka ner. Silver. Skitsnygg! Jag har inga bilder på affären, jag tyckte det kändes lite väl att ta kort på det, men resultatet är såklart dokumenterat!
Sen var jag och handlade mat. En liiiiiten ingång som ledde till en STOR affär..
Najs! Jag köpte Yogurt, flingor och banan så jag kan äta nån gång nån annan stans än ute. (Sen senare kom jag på att jag inte har nått att hälla upp yogurten i, men skit samma, jag ska lösa det idag hoppas jag!) skitsmarta korganordningar hade de, kolla bilden! (jag smög iväg bland hyllorna och fotade när ingen såg, tihi!)
Jag hann också med att köpa hårgrejer, schampoo, styling paste, dust it och senare på kvällen kompletterade jag med hårspray och en hårfön. Jo, man måste ha hårfön när man har kort hår, jag lovar!

När jag shoppat klart åkte jag hem det var då jag såg mailet och så var vi tillbaka där jag började igen =)

Sen lägger jag upp en bild på tax free shoppingen också, bara för att det är roligt!

2 comments:

Karin said...

Åååh jädrar i havet! Jag dog nästan när jag läste om pennorna - och Dr Grip sen! Där kanske de till och med har Pilot Symmetry? Spana efter den du! Fan va härligt att du fått boende och allt fixat - grattis igen. just det, jag måste ju få ditt nr i Kanada också om du har skaffat ett sånt nu :D Puss puss!

Sofia said...

Jag vet, du skulle älska det. Det är nästan så att du måste komma och hälsa på för pengarnas skull ;) Jag ska spana, dock tvivlar jag på att den finns för jag har inte sett den på internet när jag har kollat Nordamerika, men jag kan kolla igen! Jajamensan, nytt nummer du får det i ett mail på FB!

Puss