Monday, March 22, 2010

Fika

Jag började en ny kurs idag. Tack gode gud för att det ligger ett lov i mitten så det finns några extra timmar... 3 veckor på 5 poäng är ganska tajt! Jag pluggade transformer idag. Jag och Krain satte oss på Storken. Mycket trevligt. Vi drack kaffe. Åt lunch. Och fikade. Killen framför oss i kön skulle också fika när vi va inne på fika omgången. Hon i kassan frågade vad han ville ha till sin cheesecake.
-Glass eller grädde?
-Vaniljsås!
Jag dog.
Efter ett tag kom världens längsta man och satte sig vid ett bord typ bredvid oss (ja, han är i klass med världens längsta vaktmästare!). Han var tvungen att ducka när han gick genom dörrarna eller under valvet på fikat. Shit. Inte nog med det :P Han hade eett oblygt sällskap som inte tyckte att deskretion va nått att komma med. (Dom satt och fikade bara dom två, efter ett tag tar hon upp telefonen och ringer någon)
-Hej! Jag skulle vilja beställa en gynekolog tid, gör jag det här?
Jag dog igen.
Varför vara diskret undrar jag? Näe, låt hela världen veta allt. Då behöver ingen undra nått.

2 comments:

Erica said...

Haha! jag dör med dig darling! :) Jävligt roligt!
Ses på fredag! :)

Sofia said...

Erica, vad har du för blogg? Har du en? Jag kan inte klicka på ditt namn och jag är nyfiken!!! =D