Thursday, June 19, 2008

Skåneland

Är nu hemkommen från skåneladet. Valparna va de sötaste i hela världen och jag vill ha dom! Smirra va sötast, jag döpte henne <3. Namnet kom jag på efter att L kom på idén om att döpa valparna som deras förra hundar Famous och Grouse. Det skulle börja på s och ha i i sig, för det lyssnar tydligen hundar bra på. Smirnoff blev smirra. Mutti mutti, sötnos! Hade jag haft tid hade jag tagit hem henne.
Dom ska behålla en valp, Siri. Hon va också söt, men större. Smirra va så liten och så kärleksfull. Satte sig och pep vid fötterna på en när hon ville att man skulle plocka upp henne och mysa med henne. Bara hon kommer till en snäll familj så blir jag glad.
Jag ska skaffa katt! När vet jag inte, men jag ska ha en! En birma kanske? Vi får se, den kanske också ska heta smirra, eller smirre om det blir en kille.

Gud va jag låter muttituttig, men de va ju så söta så jag kan inte låta bli.

1 comment:

Karin said...

Haha, jag gillar dina namnteorier! (Rätt fyndigt namn du kom på by the way) Eller rättare sagt så saknar jag dem BEAUCOUP! Jobbigt. Vi måste ses snart :)
Men ingen katt i Uppsala väl? Näää... :)
Puss på nosen rosen