Monday, June 25, 2007

Även solen har sina fläckar

Då börjar man jobba på allvar. Ingen rast och ingen ro. Så kom till Kvantum kära vänner och förgyll mina dagar med er närvaro!
Idag va en sån där dålig dag. Sommarens första utskällning. Inte av chefen, där ligger jag bra till, utan av en kund. Till råga på allt var det inte ens mitt fel att hon va arg. Jag var på lunch när incidenten skedde. Nån, som inte kan postens rutiner och regler, har lovat denna dam att hennes man ska få hömta ut hennes paket utan vare sig hennes legitimation eller hennes signatur. Men det får man inte alls! Det ska tydligen t.o.m finnas en lag som säger att detta är förbjudet. Hon blir såklart skitarg (man kan ju förstå att man blir irriterad när man blir lovad en sak och sen sker en annan, när man dessutom vill ha grejerna innan avresa till semesterort. Men det finns ju gränser och snälla nån, skäll på den som gjort fel, inte på mig!). Så i 10 minuter får jag höra hur dumma vi är, att vi sabbar för henne när vi inte lämnar ut hennes paket, att det är vårt fel och inte postens att reglerna är som de är och att vi som är ombud och själva ska se till att kunderna blir nöjda. Ett halvt rätt hade hon, vi är ombud och just DÄRFÖR kan vi INTE gå emot postens regler. Det olyckliga i det hela är att någon lovat henne att mannen skulle få hämta ut paketet. Jag försökte vara lugn och hitta nån lösning, men först ville hon bara ringa och säga att hon va arg. Tack det fattade jag för 10 minuter sen. Sen kommer hon på att hon tycker att vi nu borde köra hem hennes paket. Men HALLÅ! det är ingen pizzeria med hemkörningservice du har ringt till lady!

Efter en kvart visste jag inte vad jag skulle säga, så jag ber Eva (kassachef) att komma och undsätta mig. Efter yttligare 10 min (damen har nu skällt näst intill oavbrutet i 25 minuter) så går hon med på att mannen ska komma in och hämta paketet imorgon (han skulle ju egentligen inte ha åkt in eftersom de bor på landet bla bla bla...) och som kompensation ska hon få 2 pkt kaffe.
Thank u Eva for rescuing me!

No comments: