Monday, May 28, 2007

Killen hela året

Här kommer en mer detajlerad beskrinvning av Justin T I M B E R L A K E konserten. Jag var tvungen att smälta denna upplevelse innan jag kunde få den i skrift. Jag kan tillägga att jag gortfarande har svårt att skriva om den, för jag får en sån lust att dansa iväg och inte sitta stilla och skriva.

Natacha Betingfield var förband. Helt OK, men lite väl sega låtar för att få igång publiken. Sen tänder de emellan förband och huvudattraktion. Det tar ganska hårt död på stämningen!

Stort fan som man är så köade vi (jag och Karin) från klockan halv 5 (FEM!) konserten började halv nio, man ville ju ha bra platser. Hade vi också fått, om det inte vart för att scenen var uppbyggd på det visert att det fanns VIP biljetter (som för övrigt kostade 3500 spänn). Detta gjorde ju att allt "förskjöts" bakåt, dvs hade ingen chans att stå längst fram. Hade scenen vart som vanligt hade vi vart bland de som stod längst fram, men nej då. Inte denna gången inte. Mu.
Det var iof skitbra att stå långt bak för man såg bra (såg hela hel helten) och så hade man plats att dansa. Han gör ju så svängig musik vår käre Justin, så det är svårt att stå stilla! Jag hade iof mer tänkt mig att bli uppbjuden på scenen och dansa med Justin, men så blev det alltså inte. Får bli nästa gång då kanske...

Här kommer det bästa:
Halv tio gick "ridåerna" ner (de fungerade senare även som storbildsskärmar). Musiken drar igång, och efter en se sådär 30 sekunders intro hör man Justins ljuva stämma "Future, Sex Lovesound". Killen står i mitten i kostym, dvs han va snyggare än vanligt!
Jag ryser bara jag tänker på det.

My love va skit bra (ännu bättre live). Speciellt eftersom Justin dansade solo till mellanspelet.

Sexy back är bra, på konserten var den oslagbar. Jag kan säga att vi var 17 000 pers som alla sjöng tillsammans. Allsång.

Sen sjöng han Cry me a river, Señorita och Rock your body.
Lätt bästa konserten kan jag säga, utan tvekan.

I'm bringing sexy back, yeah!



No comments: