Monday, February 12, 2007

Hosta

"Varde ljus"
Och ljus blev det.
Huvudlampan på toan fungerar igen efter att ha vart ur funktion över ett halvår. Nån har demolerat (tagit bort ett fastlimmat glas och ryckt ur en fastlimmad minilampa) en spotlight lampa och försökt sticka in en pytteliten glödlampa, som ersättning för den som de ryckt ur. Det funka såklart inte. Så när jag kom hit i augusti, så låg e lapp om att jag måste kontakta en elektriker. Det fixar jag, eller inte. Palla kalla på en elektriker på franska, svar nej. Och nu när jag vet hur det funkar... Shit, det hade bara vart så förudmjukande att se honom byta HELA lampan.
Men, men tack vare att lampan i köket gick kom jag på hur dessa spotlights fungerar (med viss hjälp av Joanna). Så nu kan man ätligen duscha utan att behöva befinna sig i totalt mörker. Och jag slapp skämma ut mig.
Nackdelen är att även smutsen belyses...

Igår lärde jag mig vad kraftig hosta heter på franska. Idag fick jag änvändning för det. Just i detta fall uppskattar jag inte att få användning av glosorna i praktiken.

No comments: