Tuesday, December 12, 2006

La première fois


ÄNTLIGEN! som Fylking säger. Jag är hur inspirerad som helst! Inspirationskällan heter Sophie. Bloggarnas mästare :)

Kom hem i söndags (efter 4 månader i Frankrikes huvudstad; Paris). Sophie och Hanna, de sötnosarna överraskade mig med sin närvaro på flygplatsen. Super mysigt, jag blev Jätte glad!
Jag har vart hemma nu i 2 dagar och hittils känns det kanon. Allt är som vanligt fast ändå inte. Små förändringar har skett, men ändå är stan sig lik. Va gäller Sverige så har jag saknat att bara kunna snacka språket (med alla; kompisar, kassörskor och affärsbiträden) utan att behöva tänka på verbböjningar och meningsuppbyggnader. Sen så har jag saknat falukorv och kaviar också, det finns inte i Frankrike (om man inte tar det med sig..).
Vad gäller min Paris-vistelse, så är jag helnöjd. Kunde inte ha vart bättre. Och som tur är så har jag ju en termin till kvar :)
Imorgon ska vi, (Hanna, Sophie och jag) göra Nyköping en farlig plats att vara på... PARTY PARTY!

No comments: