Tuesday, December 19, 2006

Första dan på jobbet på, ja va blir det nu 5 månader(?). Koderna kan jag som rinnande vatten, de sitter i ryggmärgen. Gick bättre än va jag hade trott faktiskt. Och fika rummet va fyllt med godsaker; frukt, charkvaror, mackor och kaffe. MUMS! Precis som det ska vara.
Julen måste vara den mest tacksamma tiden att jobba (i affär) på. Alla (iaf de flesta) är på bra humör :) Fast det kanske blir värre... När julstressen verkligen sätter in, då kanske det är den värsta tiden att jobba på. Aja, den som lever får se. Imorgon jobbar jag 10-20, HEEEEELA dan! Suck, jag kommer vara död imorgon kväll. Men det går inte, för då ska vi (Jag Sophie Diana och kankse Hanna) ut. Och då kan man ju inte va trött heller. Sen jobbar jag torsdag fredag och lördag också. $ klirr i kassan $

Pappa (min underbara pappa) ringde och starta bilvärmaren så jag skulle få åka hem i en varm bil, skönt! Men när jag sätter mig i bilen och ska starta, så startar bilfan inte! Jag prövar flera gånger och det enda som händer är att den får tuppjuck så alla lampor blinkar och radion går igång. (tur att ingen såg, då hade jag väl blivit haffad för inbrott, de enda som saknades va att larmet gick igång). Aja den starta iaf efter ett tag, puh. Men då säger den (jo den säger, eller iaf skriver "please refuel") att bensinen är helt slut. Jag körde hem iaf, våga inte stanna för då kanske den inte skulle ha startat igen. Det fanns iaf massa bensin kvar när jag åkte in, så det va nog falsklarm (ganska säker nu...).
Slutsats: tekniska grejer är bra, men för mycket teknik krånglar till det. Jag tror bilen skulle må bättre av att vara lite mer oteknisk, dvs inte ha så himla mycket finesser. Men å andra sidan är det ju kul med en massa finesser när de väl funkar :D

No comments: